Szkolenie dla początkujących psychologów (przed)szkolnych
NOWA EDYCJA!!!
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
- rozpoczynasz swoją pierwszą pracę w szkole lub przedszkolu i nie wiesz od czego zacząć.
- masz za sobą krótką historię pracy w placówce oświatowej, ale nadal czujesz, że błądzisz.
- gubisz się w gąszczu wymagań dotyczących Twojej pracy i chcesz wiedzieć jak radzą sobie inni.
- zastanawiasz się jak zbudować swoją pozycję w szkole oraz swoje relacje
z uczniami, nauczycieli i rodzicami. - szukasz sposobów, by ułatwić sobie pracę (także tą papierkową).
- poszukujesz zwięzłych informacji dotyczących wspierania dzieci i młodzieży borykających się z różnymi, najczęstszymi wyzwaniami rozwojowymi.
- chcesz posłuchać, co mówimy o pracy psychologa w szkole i przedszkolu
z perspektywy naszego dziesięcioletniego doświadczenia zawodowego.
Program szkolenia:
- Od czego zacząć? – wskazówki dotyczące pierwszego miesiąca w szkole/ przedszkolu.
- Etyka zawodu psychologa w kontekście systemu edukacji w tym zagadnienia związane z tajemnicą zawodową psychologa oraz dobrowolnością korzystania
z pomocy psychologicznej. - Prawne aspekty pracy psychologa – MATERIAŁY DODATKOWE*
- Akty prawne i dokumenty wewnętrzne regulujące pracę psychologa (przed)szkolnego.
- Co nowego w prawie oświatowym? – MATERIAŁY DODATKOWE*
- Przygotowanie do kontroli kuratoryjnej. – MATERIAŁY DODATKOWE*
- Zadania psychologa (przed)szkolnego z omówieniem.
- Diagnoza psychologiczna w szkole. – MATERIAŁY DODATKOWE*
- Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju. – – MATERIAŁY DODATKOWE*
- Obszary współpracy z instytucjami rządowymi i pozarządowymi: poradnie psychologiczno – pedagogiczne, ośrodki pomocy społecznej, policja, straż miejska, sąd rodzinny, fundacje i stowarzyszenia.
- Budowanie współpracy z rodzicami.
- Budowanie współpracy z nauczycielami.
- Specyfika pracy psychologa w okresie zdalnego nauczania.
- Zakończenie roku szkolnego – o czym warto pamiętać?
- Self care psychologa jako ochrona przed wypaleniem zawodowym.
- Najczęstsze zaburzenia psychiczne, trudności rozwojowe i wyzwania wieku przedszkolnego i szkolnego w pigułce – na co zwrócić uwagę oraz jak wspierać dziecko, rodziców, nauczycieli i rówieśników:
- Pierwsza pomoc emocjonalna i ryzyko suicydalne – MATERIAŁY DODATKOWE*
- Depresja
- Zaburzenia lękowe
- Zaburzenia odżywiania
- Autyzm i Zespół Aspergera
- Zaburzenie hiperkinetyczne (ADHD)
- Mutyzm wybiórczy
- Choroba tikowa
- Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych
- Specyficzne zaburzenia rozwoju językowego
- Dziecko przewlekle chore
- Niepełnosprawności: wzrokowa, słuchowa, ruchowa, intelektualna w stopniu lekkim
- Dziecko uzdolnione
- Dziecko cudzoziemskie
- Odmowa chodzenia do szkoły
*materiały dodane w ramach aktualizacji szkolenia na rok szkolny 2023/2024
Kupując dostęp do szkolenia dostajesz wzory najpotrzebniejszych dokumentów:
- Plan pracy psychologa szkolnego
- Sprawozdanie z pracy psychologa szkolnego
- Indywidualny Program Edukacyjno Terapeutyczny (IPET)
- Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania Ucznia (WOPFU)
- Indywidualny program Wczesnego Wspomagania Rozwoju
- Arkusz obserwacji dziecka (prowadzony w ramach WWR)
- Program zajęć specjalistycznych
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Zgoda na objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną
- Informacja o przyznanych formach pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Informacja o uczniu
- Wniosek o wgląd w sytuację dziecka do sądu rodzinnego
Kupując opcję PREMIUM otrzymujesz dodatkowo:
- Gra „Zawód psycholog” – prosta gra kooperacyjna przeznaczona do pracy z uczniami od 4 klasy szkoły podstawowej, która pozwoli w ciekawy i przystępny sposób omówić kim jest psycholog i jaką rolę pełni w szkole. Świetnie sprawdzi się pierwszych zajęciach prowadzonych przez psychologa zastępując nudny wykład i stwarzając okazję do integracji zespołu poprzez zaangażowanie we wspólną pracę.
- Plakaty psychologa i pedagoga szkolnego – 10 plakatów do wykorzystania w celu psychoedukacji, w tym normalizowania korzystania ze wsparcia specjalistów oraz rozmawianie o zdrowiu psychicznym.
- Narzędzie „Emocje” – zbiór 96 plakietek z nazwami emocji pogrupowanych w 9 głównych kategorii: radość, zaskoczenie, strach, wstyd, wstręt, miłość, smutek, złość, spokój. Pogrupowanie emocji w główne kategorie pozwala na wykorzystania narzędzia w procesie skalowania emocji np. od irytacji do wściekłości.
- Narzędzie „Okiem kamery” – zestaw 30 kart z motywem kliszy aparatu i taśmy filmowej. Każda karta w centralnym miejscu zawiera narysowaną prostą, wieloznaczną scenę społeczną. Zadanie polega na wypełnieniu wcześniejszych i kolejnych klatek tak, by stworzyć sensowną historię. Dokładny opis narzędzia znajdziesz tutaj