TWÓRCY BLOGA:

Małgorzata Bojanko

Psycholog, oligofrenopedagog. Jestem absolwentką psychologii UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych Poradnictwa Psychologicznego i Interwencji Kryzysowej oraz I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Pracuję w szkole podstawowej, wcześniej w przedszkolach. Mam też doświadczenie w pracy z… wojskowymi. Taka różnorodność pozwala mi odnaleźć się w niejednej zawodowej i prywatnej sytuacji 😉 Jednak to praca z dziećmi jest najbliższa memu sercu, a kontakt z nimi ładuje moje baterie. Uwielbiam dziecięce spojrzenie na świat i umiejętność upraszczania tego, co my dorośli niepotrzebnie komplikujemy. W swojej pracy wykorzystuję elementy podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, psychologii poznawczej, behawioralnej… Aktywnie poszukuję metod i narzędzi, które urozmaiciłyby codzienną pracę z dzieckiem. Pragnę „bawić ucząc i uczyć bawiąc”. Jednak najważniejsze jest dla mnie podmiotowe traktowanie każdego, kto do mnie przychodzi.

 Wiem jak czasami trudne jest znalezienie sposobu dotarcia do dziecka, wytłumaczenie mu świata dorosłych lub poznanie jego punktu widzenia. Dzielę się tu z Wami swoimi wypróbowanymi narzędziami – śmiało możecie się zainspirować.

Aleksandra Świdzikowska

Psycholog, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog Jestem absolwentką psychologii na UMCS w Lublinie oraz szkolenia I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, a także fanką Rodzicielstwa Bliskości oraz Porozumienia bez Przemocy. Jestem także spełnioną żoną oraz mamą dwójki bardzo zmyślnych Nygusów ;). Dzięki nim codziennie dowiaduję się jak mało mam cierpliwości i jak dużo jeszcze muszę się nauczyć. Tym co już wiem chętnie się dzielę… Przez dziesięć lat pracowałam jako psycholog w szkole podstawowej. Mam też kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Przekonałam się, że młody człowiek to bardzo wymagający klient. To dzieci codziennie uczą mnie, że nie ma „błyskawicznych patentów”, a „złote rady” często się nie sprawdzają. Dzięki nim stale się rozwijam. Wspieram dzieci i rodziców w budowaniu pozytywnych relacji oraz radzeniu sobie z wyzwaniami rozwojowymi, a tutaj dzielę się wiedzą i doświadczeniem, czasem zupełnie poważnie, a czasem z przymrużeniem oka.

O NAS:

Nasz współpraca zaczęła się w 2018 roku. To wtedy postanowiłyśmy  połączyć pasję do pisania z pasją do wyszukiwania i tworzenia pomocy terapeutycznych.

Początkowo dzieliłyśmy się wiedzą na temat rozwoju dzieci i młodzieży i tworzenia z nimi wspierających relacji, a także pomysłami na zabawy, pomoce terapeutyczne i gry, które sprawdzały nam się w pracy i prywatnie.

Z czasem zaczęłyśmy tworzyć własne pomoce terapeutyczne, takie jakich brakowało nam na rynku. Na początku wykorzystywałyśmy je w pracy własnej, głównie prowadząc zajęcia z dziećmi w szkole. Potem przyszedł czas, by podzielić się nimi z wami. Tak właśnie powstał sklep.

Po sklepie przyszedł czas na dalsze działania i współpracę z Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie. W ramach projektu „E-motion. Potential of highlysensitivity” stworzyłyśmy po 12 autorskich scenariuszy dla dwóch grup dzieci, w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, mających na celu wspieranie wysoko wrażliwych dzieciaków w placówkach. To był pracowity, ale dobry czas. 

Ciągle mamy w głowie nowe pomysły. Planujemy nowe pomoce i ciekawe treści. Czekamy też na wyzwania, które ma dla nas los. Śledźcie nas uważnie i mówcie śmiało czego wam potrzeba.

NASZE WSPÓŁPRACE:

 „I weź tu się dogadaj” zostało zaproszone przez Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie do międzynarodowego projektu „E-motion. Potential of highlysensitivity”. Celem projektu jest kompleksowe wsparcie dzieci  wysokowrażliwych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Zespół „I weź tu się dogadaj” stworzył bazę scenariuszy dla najbliższego środowiska osób wysokowrażliwych, z szczególnym uwzględnieniem grup rówieśniczych funkcjonujących w przedszkolach i szkołach. Scenariusze pojawią się w szkołach polskich, włoskich, hiszpańskich, rumuńskich i macedońskich.